Την Τρίτη (17/1) έρχεται προς συζήτηση και έγκριση από την Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας η μελέτη και η διακήρυξη του διαγωνισμού
Οδεύει προς δημοπράτηση ένα από τα σημαντικότερα οδικά έργα στην περιοχή του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης το οποίο αφορά το τμήμα της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης-Ν. Μουδανιών, από το ύψος του ανισόπεδου κόμβου Κ12 (έξοδος από την περιφερειακή οδό) έως τον ανισόπεδο κόμβο της Θέρμης.
Την Τρίτη (17/1) έρχεται προς συζήτηση και έγκριση από την Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας η μελέτη και η διακήρυξη του διαγωνισμού, με στόχο η δημοπράτηση του έργου να γίνει στο τέλος του μήνα.
Στόχος, όπως αναφέρει ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών Πάρις Μπίλλιας είναι “το αργότερο έως τον Αύγουστο να έχει αναδειχθεί ανάδοχος, να ξεκινήσουν στη συνέχεια οι εργασίες, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος του 2025”. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 35 εκατ. ευρώ και η χρηματοδότηση έχει εγκριθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Το έργο προβλέπει τη μετατροπή ουσιαστικά σε κλειστό αυτοκινητόδρομο του τμήματος της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης–Ν. Μουδανιών, στο τμήμα από τον Κ12 έως τον Α/Κ Θέρμης.
Σε αυτό το τμήμα του δρόμου υπάρχουν σήμερα περίπου δεκαπέντε παράτυπες είσοδοι και έξοδοι στον αυτοκινητόδρομο από τους παρόδιους δρόμους, προκαλώντας σημαντικά προβλήματα ασφάλειας καθώς και αρκετά ατυχήματα. Όλες αυτές οι είσοδοι – έξοδοι θα κλείσουν και η επικοινωνία με τον αυτοκινητόδρομο θα γίνεται μόνον από τέσσερα σημεία.
Σύμφωνα με όσα προβλέπονται στη μελέτη, όπως εξηγεί ο μελετητής Θανάσης Παντελής, οι σημαντικότερες αλλαγές οι οποίες πρόκειται να γίνουν σε αυτό το τμήμα του αυτοκινητόδρομου, είναι οι εξής:
1. Ανακατασκευή και αναβάθμιση του υφιστάμενου ανισόπεδου κόμβου στον Φοίνικα (στην οδό Μαρίνου Αντύπα). Όπως εξηγεί ο κ. Παντελής “στόχος της αναμόρφωσης του κόμβου είναι ο αποκλεισμός των παράτυπων συνδέσεων που υπάρχουν σήμερα επί της Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανίων και η ολοκλήρωση των παράπλευρων οδών για την εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών μέσω του Α/Κ και των ισόπεδων κόμβων του”.
Μάλιστα, προκειμένου να κατασκευαστεί ο νέος κόμβος η Αμερικανική Γεωργική Σχολή παραχώρησε έκταση περίπου πέντε στρεμμάτων, γεγονός που διευκολύνει την υλοποίηση του έργου καθώς το απεμπλέκει από τη χρονοβόρα διαδικασία απαλλοτριώσεων γειτονικών ιδιοκτησιών.
2. Μετάθεση της λωρίδας εξόδου προς το εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos. Σύμφωνα με τον κ. Παντελή η έξοδος προς το εμπορικό κέντρο θα γίνεται από ένα νέο σημείο, το οποίο θα βρίσκεται πιο μπροστά από το σημερινό (στο ρεύμα από Θεσσαλονίκη), ενώ η λωρίδα αναμονής θα είναι περίπου δυόμιση φορές μεγαλύτερη απ’ ό,τι σήμερα ώστε να αποφεύγεται το μποτιλιάρισμα το οποίο παρατηρείται στο σημείο αυτό. Προς το σκοπό αυτό θα αξιοποιηθεί τμήμα παράπλευρης οδού που σήμερα είναι ανενεργό.
3. Κατασκευή ενός νέου ανισόπεδου κόμβου, των Εκπαιδευτηρίων, όπως θα ονομάζεται. Θα γίνει πριν από τον υφιστάμενο ανισόπεδο κόμβο της Θέρμης, στην περιοχή όπου λειτουργούν ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Ο κόμβος αυτός θα απορροφήσει όλη την κυκλοφορία των λεωφορείων τα οποία εξυπηρετούν τα εκπαιδευτήρια, καθώς και μέρος της κίνησης η οποία γίνεται σήμερα μέσω της οδού Κουγιάμη, στην περιοχή επέκτασης Θέρμης, (πρόκειται ουσιαστικά για την προέκταση του δρόμου Θέρμης – Πανοράματος) την οποία χρησιμοποιούν και εκατοντάδες οχήματα καθημερινά, προερχόμενα από το Πανόραμα.
4. Στο έργο προβλέπεται και η αναβάθμιση του υφιστάμενου ανισόπεδου κόμβου Θέρμης, με διαπλατύνσεις και κατάργηση των φωτεινών σηματοδοτών.
Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη κ. Μπίλλια “πρόκειται για ένα σημαντικό έργο με το οποίο υλοποιούμε τη δέσμευση που είχαμε αναλάβει για οδική ασφάλεια και κυκλοφοριακή ικανότητα στο συγκεκριμένο τμήμα της Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Ν. Μουδανιών. Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα ωριμάσαμε τις απαιτούμενες μελέτες και εξασφαλίσαμε και τη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Αυτό είναι το πρώτο από μια σειρά αντίστοιχων έργων με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας σε όλα τα τμήματα του εθνικού και επαρχιακού δικτύου που είναι στα όρια της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας”.
Πηγή: makthes.gr