[ad_1]
Η ακρίβειας σαρώνει τα νοικοκυριά και η κυβέρνηση προσπαθεί με έμμεσο τρόπο να ρίχνει το κόστος στα σούπερ μάρκετ.
Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης κατά την επίσκεψή του σε δύο καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ Market In και Γαλαξίας, σημείωσε ότι οι τιμές στο καλάθι του καταναλωτή θα οδηγήσουν και τα επώνυμα προϊόντα να μειώσουν τις τιμές τους, καθώς την εβδομάδα που πέρασε κατέγραψαν τη μεγαλύτερη μείωση στις τιμές των προϊόντων του «Καλαθιού του Νοικοκυριού».
Ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης σημείωσε πως «το όφελος συνδυαστικά το μήνα είναι 132 ευρώ για μια τετραμελή οικογένεια από το καλάθι του νοικοκυριού».
Συγκεκριμένα ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης, που συνόδευε τον υπουργό, σημείωσε:
«Αν μια τετραμελής οικογένεια αγοράζει από το καλάθι μπορεί να εξοικονομεί το μήνα περίπου 80 ευρώ, συνδυαστικά με την κάρτα αγορών που ξεκινάει από 1η Φεβρουαρίου η οποία εξοικονομεί σε μια τετραμελή οικογένεια 52 ευρώ, το όφελος φτάνει μηνιαίως τα 132 ευρώ. Υιοθετούμε λοιπόν, ένα ακόμη μέτρο για την στήριξη των νοικοκυριών σε αυτή την πληθωριστική κρίση. Δεν θα σταματήσουμε να στηρίζουμε τα νοικοκυριά».
Πιο αναλυτικά ο υπουργός δήλωσε κατά την επίσκεψή του στην αλυσίδα Market In: «Πρέπει να ευχαριστήσω την αλυσίδα Market In που ξεκινάνε έναν νέο γύρο μειώσεων τιμών στο “Καλάθι του Νοικοκυριού” και δίνουν την ευκαιρία στον καταναλωτή να βρει προϊόντα και επώνυμα, σε τιμές χαμηλότερες απ’ ό,τι είχαμε στην 1η εβδομάδα, δηλαδή πριν από 11 εβδομάδες.
Χαρακτηριστικά αναφέρω ότι βρήκαμε γάλα με 1,09 που είναι η τιμή πριν από τον πόλεμο. Βρήκαμε επώνυμη φέτα κάτω από τα 7 ευρώ. Βρήκαμε αλεύρι στα 0,70 λεπτά. Η τιμή για το αλεύρι στα 0,70 είναι πριν από τον πόλεμο. Το αλεύρι όταν ξεκίνησε το “Καλάθι” ήταν πάνω από το 1 ευρώ και εδώ είμαστε στα 0,70 λεπτά, δηλαδή 30% κάτω από εκεί όπου ξεκινήσαμε.
Αυτές είναι πραγματικά πολύ σημαντικές προσφορές. Είδαμε σε διάφορα προϊόντα όπως τα ζυμαρικά και τα όσπρια διαφορά μεταξύ των προσφορών στο “Καλάθι” και των εκπτώσεων του “Καλαθιού”, όπου η διαφορά είναι πολύ μεγάλη. Και πιστεύουμε ότι αυτές οι τιμές θα οδηγήσουν και τα επώνυμα προϊόντα που θα μειώσουν τις τιμές τους, διότι αλλιώς δεν θα μπορούν να πουλάνε σε κανέναν άνθρωπο και ασφαλώς θα συμβάλουμε στην συγκράτηση του πληθωρισμού σε μία εξαιρετικά δύσκολη στιγμή.
Ήρθαμε λοιπόν εδώ με τον αναπληρωτή υπουργό γιατί πράγματι αυτό που είδαμε σήμερα, χρήζει συγχαρητηρίων».
σούπερ μάρκετ: Ο κ. Παπαθανάσης σημείωσε:
«Συνεχίζουμε κάθε Πέμπτη τις επισκέψεις στα σούπερ μάρκετ, ακριβώς για να ελέγξουμε πως προχωρά το “Καλάθι του Νοικοκυριού” και βλέπουμε και σήμερα, 11η εβδομάδα, ότι παραμένει ανθεκτικό. Οι τιμές στο 93% των προϊόντων είτε έχουν μείνει σταθερές, είτε έχουν πτωτική πορεία. Για μια τετραμελή οικογένεια δηλαδή, το “Καλάθι” μπορεί να εξοικονομήσει 80 ευρώ το μήνα. Αν συνδυαστεί και με την κάρτα αγορών, η οποία συνολικά εξοικονομεί 52 ευρώ το μήνα, το όφελος φτάνει στα 132 ευρώ μηνιαίως.
Οι πρωτοβουλίες αυτές έρχονται να συμπληρώσουν μια σειρά μέτρων που έχει υιοθετήσει αυτή η κυβέρνηση για να μπορέσει να στηρίξει τα νοικοκυριά σε αυτή τη δύσκολη εποχή της κρίσης ακρίβειας. Συνεχίζουμε. Συγχαρητήρια στις αλυσίδες και στο “Market In” για την εξαιρετική προσπάθεια που κάνουν ώστε να μειώσουν περαιτέρω τις τιμές».
σούπερ μάρκετ: Κατά την επίσκεψή του στην αλυσίδα Γαλαξίας, ο υπουργός σημείωσε:
«Έχουν περάσει πια 11 εβδομάδες άρα, είναι μεγάλο χρονικό διάστημα το να μην έχεις καθόλου αυξήσεις στο καλάθι. Και δεύτερον, έχει σε ορισμένα προϊόντα πραγματικά πολύ καλές τιμές.
Βρήκαμε γάλα ιδιωτικής ετικέτας σούπερ μάρκετ 1,09 και εδώ στον Γαλαξία επώνυμο γάλα 1,12. Είναι τιμές προ του πολέμου. Βρήκαμε κοτόπουλο 2,90 που είναι πάρα πολύ καλή τιμή. Πριν από το καλάθι δεν υπήρχε πουθενά κάτω από 3,5 ευρώ, άρα εδώ έχεις μια σημαντική μείωση.
Είδαμε τα χαρτικά, τα οποία έχουν αυξηθεί πάρα πολύ, του Γαλαξία είναι στην ίδια τιμή 11 εβδομάδες. Ενώ παντού ανεβαίνουν, στο “Καλάθι” παραμένουν σταθερά. Αυτές είναι ουσιαστικές βοήθειες σε ένα μέσο νοικοκυριό, το οποίο σε εποχή μεγάλου πληθωρισμού πιέζεται και χωρίς το καλάθι θα έμενε απροστάτευτο σε συνεχόμενες αυξήσεις».
σούπερ μάρκετ: Από την πλευρά του ο κ. Παπαθανάσης πρόσθεσε:
«Δεν θα σταματήσουμε να στηρίζουμε τα νοικοκυριά. Εδώ θα πρέπει να πούμε ότι με πρωτοβουλία του υπουργού κ. Γεωργιάδη, ξεκινά και ο νέος ιστότοπος για καταγγελίες μέσω του οποίου, επώνυμα ή ανώνυμα, θα μπορούν οι συμπολίτες μας να καταγγέλλουν παραβατικές πρακτικές. Στόχος είναι και αυτό να λειτουργήσει υπέρ της προστασίας του καταναλωτή. ‘Αμεσα επιλαμβανόμαστε των ζητημάτων.
Ταυτόχρονα, η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στην Ευρώπη με κρατικό εργαλείο, τον e-Καταναλωτή, που σε πραγματικό χρόνο, καθημερινά, καταχωρίζει τις τιμές 1.400 και πλέον προϊόντων αυτόματα από τις βάσεις δεδομένων των σούπερ μάρκετ.
Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με το πλαφόν στο ποσοστό κέρδους και τους ελέγχους που πραγματοποιούμε στο σύνολο των προϊόντων εντός κι εκτός καλαθιού, προστατεύουν τον καταναλωτή. Θα συνεχίσουμε αυτή την προσπάθεια, μέχρις ότου περάσει η κρίση».
Αρνητική αλλαγή στα σούπερ μάρκετ: Πώς θα ψωνίζουμε από αύριο
σούπερ μάρκετ: Η ακρίβεια στην Ελλάδα όχι μόνο δεν βάζει ένα φρένο, αντιθέτως όλα συνεχίζουν να γίνονται χειρότερα.
Μάλιστα από αύριο Πέμπτη 12/1 αναμένονται… αρνητικές εξελίξεις στα σούπερ μάρκετ!
Δεν έχει μπει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το 2023, μιας και προμηνύονται νέες αυξήσεις σε 500 προϊόντα στα σούπερ μάρκετ, “χτυπώντας” κι άλλο τον τον οικογενειακό προϋπολογισμό των νοικοκυριών.
Εενώ ήδη έχουν εμφανιστεί ανατιμήσεις της τάξεως του 5% με 10% στα ράφια, σε διάφορα προϊόντα όπως γαλακτοκομικά, κρέατα και απορρυπαντικά, κάτι που παραδέχτηκε και ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης.
Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο διαμορφώθηκε στο 7,6% (από 8,8% τον Νοέμβριο), στα τρόφιμα τρέχει με διπλάσια ταχύτητα υπερβαίνοντας το 15%.
Παράλληλα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, ο πληθωρισμός δεν χτυπάει όλους το ίδιο:
Το 1/5 του πληθυσμού πλήττεται από πληθωρισμό της τάξης του 16%. Ενδεικτικό είναι ότι για έναν πολίτη με αποδοχές της τάξης των 700 ευρώ το μήνα, ο πληθωρισμός είναι περί το 13% με 14%, σύμφωνα με οικονομικούς αναλυτές.
Το νέο κύμα ανατιμήσεων στα προϊόντα θα φέρει σε ακόμη πιο δύσκολη κατάσταση τα φτωχά νοικοκυριά. Ήδη, πληροφορίες αναφέρουν ότι τα σούπερ μάρκετ αγοράζουν προϊόντα με τιμολόγια που έχουν μεγάλες αυξήσεις στα προϊόντα. Σημειώνεται δε, ότι σε 238 προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ έχουν μειωθεί οι ποσότητες στις συσκευασίες ώστε να «καμουφλαριστούν» οι αυξήσεις.
Αρνητική αλλαγή στα σούπερ μάρκετ: Πώς θα ψωνίζουμε από αύριο
Ανατιμήσεις που θα φτάσουν ακόμα και σε διψήφιο ποσοστό, αναμένεται να υπάρξουν σε τουλάχιστον 500 προϊόντα σούπερ μάρκετ από την ερχόμενη Πέμπτη 12/1:
Παιδικές πάνες έως 30%
Απορρυπαντικά έως 30%
Σαμπουάν έως 30%
Ξυραφάκια έως 30%
Σοκολατοειδή έως 30%
μπεσαμέλ έως 30%
ζυμαρικά και σάλτσες έως 29%.
λουκούμια έως 27%.
λιαστές ντομάτες έως 20%.
μπάρες δημητριακών και κονσέρβες λαχανικών έως 19%.
καθαριστικά σπιτιού έως 18%.
τυριά, μπισκότα και φρυγανιές έως 16%.
ζωοτροφές έως 15%.
ελαιόλαδο έως 14%
ρύζι 13%.
σούπερ μάρκετ: Νέο κύμα ακρίβειας στα τρόφιμα
Σύμφωνα με τον οικονομέτρη Γιώργο Αδαλή, οι αυξήσεις εμφανίστηκαν με το… καλημέρα στην αυγή του νέου έτους.
Ο ίδιος επισημαίνει ότι το θέμα της ακρίβειας θα μας απασχολήσει τουλάχιστον μέχρι τον Φεβρουάριο. «Το δεύτερο κύμα ακρίβειας που έρχεται τώρα οφείλεται σε πράγματα που έχουν γίνει 3-4 μήνες, γιατί στην οικονομία δεν πατάμε ένα κουμπί και μεταφέρονται οι αυξήσεις ή οι μειώσεις αντίστοιχα, στις τιμές: Υπάρχει μία διαδικασία, εξήγησε.
Σύμφωνα με τον ίδιο, όταν μιλάμε για αγροτική οικονομία, που παίζουν ρόλο πολλοί παράγοντες, όπως η συγκομιδή, ο θερισμός, οι εργασίες των αγροτών, η αύξηση τιμών των προϊόντων οφείλεται στο ότι οι αγρότες είχαν παράγει πάρα πολλά αγαθά με πανάκριβες τιμές diesel όλη την προηγούμενη αγροτική χρονιά.
Τώρα έρχονται αυτές οι αυξήσεις. Υπάρχουν τιμές οι οποίες ήταν κρατημένες, σημείωσε και πρόσθεσε: «Σκόπιμα κάποιες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, πουλούσαν με «συμπιεσμένα» περιθώρια κέρδους, πράγμα το οποίο θα μπορούσε να συνεχιστεί».
«Εάν πάρουμε για παράδειγμα τις αυξήσεις στα σιτηρά έως και 19%, τα κρέατα 17%, τα ψάρια και τα αυγά είχαν και αυτά μία άνοδο, πήραν την προηγούμενη φορά τα αυγά γύρω στο 28% και 12-14% τα λαχανικά, τα γλυκά, οι καφέδες και οι χυμοί», όπως εξήγησε.
«Επιπλέον φαίνεται στο ελαιόλαδο. Εάν κάποιος δει την τιμή του παραδοσιακού τενεκέ του 15λιτρου, ο οποίος για παράδειγμα σε άλλες περιοχές το πουλούσαν από 50 έως 70 ευρώ, σε άλλες 55 ευρώ, τώρα, ξεκινάει από τη βόρεια Ελλάδα από 70 ευρώ και άλλου 75 ευρώ».
[ad_2]
Source link