[ad_1]
Ανοικτά καταστήματα αύριο Κυριακή 15 Ιανουαρίου. Κλειστά όμως τα σούπερ μάρκετ εκτός από δύο. Το ωράριο. Πότε ανοίγουν και κλείνουν.
Ακόμα μια Κυριακή με ανοιχτά μαγαζιά φέρνει η έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων. Θα είναι η πρώτη από τις πέντε συνολικά Κυριακές που θα λειτουργήσουν τα καταστήματα μέσα στο 2023.
Το προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας είναι από τις 11 το πρωί έως και τις 8 το απόγευμα.
Ωστόσο, σε αντίθεση με προηγούμενες Κυριακές, αυτή τη φορά μόνο δύο σούπερ μάρκετ θα είναι ανοικτά.
Το μόνο σούπερ μάρκετ που θα ανοίξει αύριο 15 Ιανουαρίου 2023
Πιο συγκεκριμένα, τα καταστήματα σούπερ μάρκετ που θα ανοίξουν αύριο θα είναι αυτά της αλυσίδας Μασούτης:
1. στο αεροδρόμιο «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» που θα λειτουργήσει από τις 07:00 – 23:00 και
2. το MEDITERRANEAN COSMOS από 11:00 μέχρι 20:00.
Κυριακή 15/1: Τι θα κάνουν τα σούπερ μάρκετ
ΑΒ Βασιλόπουλος
Σε ανακοίνωση που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της αλυσίδας, αναφέρεται ότι τα καταστήματά του θα μείνουν κλειστά.
Σκλαβενίτης
Παραδοσιακά κλειστό παραμένει το σούπερ μάρκετ εκτός εορταστικών περιόδων.
Μασούτης
Μόνο το κατάστημα στο αεροδρόμιο «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» θα λειτουργήσει από τις 07:00 – 23:00 και το MEDITERRANEAN COSMOS από 11:00 μέχρι 20:00.
Market In – My Market
Κλειστά θα είναι και τα καταστήματα των δύο αλυσίδων στις 15/1.
Lidl
Τα ωράρια των καταστημάτων ενδέχεται να αλλάξουν βάσει κυβερνητικών αποφάσεων. Για την καλύτερη εξυπηρέτηση σας παρακαλούμε απευθυνθείτε στο κατάστημα της περιοχής σας, αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση στην ιστοσελίδα. Παραπέμπει δε στην αναζήτηση συγκεκριμένου καταστήματος, ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ.
Σούπερ μάρκετ: Οι επόμενες Κυριακές με ανοιχτά μαγαζιά μέσα στο 2023
Μέχρι να γίνουν οι επίσημες αλλαγές, οι σίγουρες Κυριακές με ανοιχτά μαγαζιά μέσα στο 2023 είναι οι εξής:
15 Ιανουαρίου 2023 – Αυτή είναι η πρώτη Κυριακή των χειμερινών εκπτώσεων
09 Απριλίου 2023 – Κυριακή των Βαΐων
16 Ιουλίου 2023 – Η πρώτη Κυριακή των θερινών εκπτώσεων
24 Δεκεμβρίου 2023 – Η τελευταία μέρα πριν τα Χριστούγεννα
31 Δεκεμβρίου 2023 – Η τελευταία μέρα πριν την Πρωτοχρονιά.
Σούπερ μάρκετ: Ετοιμάζεται αλλαγή με τις Κυριακές μέσα στο 2023;
Σε νέες αλλαγές στη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές προχωρά το υπουργείο Ανάπτυξης, σύμφωνα με το άρθρο 19 νομοσχεδίου για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1828 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση από τις 30 Δεκεμβρίου.
Με βάση τις αλλαγές που προτείνονται, η προαιρετική λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων και των καταστημάτων παροχής υπηρεσιών επιτρέπεται τις εξής Κυριακές:
α) Την πρώτη Κυριακή κατά την έναρξη κάθε εκπτωτικής περιόδου -σε περίπτωση που η πρώτη Κυριακή συμπίπτει με επίσημη αργία, η δυνατότητα παρέχεται την επόμενη Κυριακή,
β) τις δύο Κυριακές πριν από την ημέρα των Χριστουγέννων,
γ) την Κυριακή των Βαΐων,
δ) την τελευταία Κυριακή κάθε έτους,
ε) την πρώτη Κυριακή του Μαΐου και την πρώτη Κυριακή του Νοεμβρίου, και αν αυτές συμπίπτουν με επίσημη αργία, την αμέσως επόμενη Κυριακή που δεν συμπίπτει με επίσημη αργία.
Η διαφορά είναι μπορεί να προστεθούν ακόμη δύο Κυριακές. Συγκεκριμένα η πρώτη Κυριακή του Μαΐου και η πρώτη Κυριακή του Νοεμβρίου κάθε έτους. Αυτό θα γίνει σε αντικατάσταση των δύο Κυριακών κατά τη διάρκεια των καταργηθεισών ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων, στις οποίες προβλεπόταν η προαιρετική λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων.
Σούπερ μάρκετ – Χειμερινές εκπτώσεις: Τα δικαιώματα των καταναλωτών
Με αυτή την αφορμή, η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, επισημαίνει στους καταναλωτές μερικά από τα δικαιώματά τους, κατά τη διάρκεια των εκπτωτικών περιόδων, με σκοπό την ασφαλέστερη και πιο συμφέρουσα εξυπηρέτησή τους προκειμένου να μην εξαπατηθούν από πονηρούς εμπόρους.
Να τονισθεί πως κατά την εκπτωτική περίοδο θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς από τους εμπόρους, στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, η αρχική και η νέα μειωμένη τιμή των ειδών προκειμένου να γνωρίζει ο υποψήφιος αγοραστής το ποσοστό έκπτωσης ώστε να αξιολογήσει αν τον συμφέρει ή όχι η εν λόγω αγορά.
Συγκεκριμένα, σε κάθε ανακοίνωση του εμπόρου περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή του προσφερόμενου είδους πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος όχι συντομότερο των τριάντα (30) ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από τριάντα (30) ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος δέκα (10) ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν η μείωση της τιμής αυξάνεται προοδευτικά, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή χωρίς τη μείωση της τιμής πριν από την πρώτη εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
Κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται από την εμπορική επιχείρηση και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Συγκεκριμένα, εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών της εμπορικής επιχείρησης, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται από την εμπορική επιχείρηση ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
Τα καταστήματα STOCK ή OUTLET υποχρεούνται να αναγράφουν στις πινακίδες που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις: (α) την παλαιά τιμή πώλησης, διαγραμμένη και (β) τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης, με τρόπο που να επικοινωνεί στον καταναλωτή τη σαφή διάκριση μεταξύ των δύο αυτών τιμών. Προαιρετικά, από τους εμπόρους επιτρέπεται να αναγράφεται εντός του καταστήματος και σε κάθε άλλη εμπορική επικοινωνία με τον καταναλωτή το ποσοστό της μείωσης. Στις περιόδους εκπτώσεων ή προσφορών τα εν λόγω καταστήματα υποχρεούνται να εμφανίζουν στις πινακίδες όλες τις ενδιάμεσες τιμές διαγραμμένες και, με έντονη γραφή, τη νέα μειωμένη τιμή διάθεσης και να αναγράφουν σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία μόνο τις λέξεις «εκπτώσεις», «προσφορές».
Αν οι εκπτώσεις, προσφορές ή οποιαδήποτε ανακοίνωση περί μείωσης της τιμής είναι ανακριβείς από τους εμπόρους ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό της έκπτωσης ή ως προς τις τιμές ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση ή σε προσφορά προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται σε βάρος του εμπόρου πρόστιμο έως το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο από 20.000 ευρώ. Αν στον έμπορο επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου προσαυξάνεται στο 4% του ετήσιου κύκλου εργασιών του.
[ad_2]
Source link